Hoe herken je de eerste eerste signalen van een burnout?
• Concentratieproblemen
• Steeds vergeetachtiger
• Steeds emotioneler
• Besluiteloosheid
• Slaap problemen
• Meer fouten maken dan anders
• Lusteloosheid
• Cynisme
• Toenemende onzekerheid
• Toenemende gevoelens van minderwaardigheid
• Sexuele problemen

Hoe voorkom je een burnout?
Enige spanning is gezond. Het zorgt ervoor dat je goede prestaties kunt leveren. Echter wanneer dit te lang aanhoudt, ontstaan er klachten. Je neemt onvoldoende ruimte om te ontspannen. Wanneer je niet op tijd ingrijpt kan dit leiden tot een burnout. Begin jij last te krijgen van diverse stressgerelateerde klachten?

Voorkomen begint bij het hervinden van de balans tussen spanning en ontspanning.

Klinkt simpel, echter om er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan valt vaak niet mee. Door langdurige blootstelling aan spanningen, is de kans groot dat je je eigen waarden en normen niet meer (h)erkent. Je bent vergeten wat je energie geeft.
Cobin vormt hierbij een sparringpartner/ een klankbord waarmee je in gesprek kunt gaan over hoe je het anders kunt gaan doen.

Hoe herstel je van een burnout?
Je bent uit balans, je doet niet meer die dingen die je echt belangrijk vindt, je voelt je leeg en uitgeput, je vraagt je af wat de zin is van dit alles.

Je hebt reeds langere tijd last van diverse stressgerelateerde klachten.

Hoe kun jij je beter voelen (stress en burnoutbegeleiding)?
In de werkwijze van Cobin staat niet het ‘objectief’ vaststellen waaraan je lijdt centraal, maar juist hoe je je beter kunt voelen.

We gaan samen ontdekken welke aspecten voor jou van toepassing zijn (“ken jezelf”), zodat je in staat bent om te kiezen voor een voor jou werkbare koers (“balans hervinden” en “signalen serieus nemen”).

Bij Cobin kun je kiezen uit diverse begeleidingstrajecten.

 

Google